[RB@Blog_Title]

 به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،سال‌هاست موضوع فرهنگ در رأس تذکرات مقام معظم رهبری قرار داشته و در سال‌های اخیر، بحث اقتصاد نیز به آن اضافه شده است. اشاره ایشان به بحث ولنگاری و بی‌اهتمامی فرهنگی، زیر سوال بردن نگاه غلط آن دسته از دست‌اندرکاران امور است که در گذشته و حال، بی‌قیدی و سهل‌انگاری در مدیریت فرهنگی، رویه منتخب آنها بوده است در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین رستگار در گفتگو با خبرنگار مرودشت نا بیان داشت: نمونه های عملی ولنگاری فرهنگی در جامعه شامل پارتی های شبانه دختران و پسران که بعضا به دستگیری آنها منتهی می شود، اردوهای مختلط دختر و پسر در بعضی از دانشگاه ها، تولید لباس های بدن نما و سهل انگاری درباره مد لباس و پوشش اسلامی، تولید برخی فیلم ها و سریال های ضدفرهنگی توسط رسانه داخلی، چاپ و نشر و توزیع کتب و نشریات گمراه کننده و منحرف، بی تفاوتی عمومی نسبت به رواج انواع رفتارهای غیرشرعی و منکراتی در جامعه، اجرای بعضی از کنسرت های موسیقی و اجازه به عناصر منحرف و فاسد و بعضا وابسته به دشمن برای تولید محولات فرهنگی اشاره کرد.

رستگار در پاسخ به سوال خبرنگار مرودشت نا در خصوص عوامل ایجاد ولنگاری فرهنگی اظهار داشت: پیروی نکردن متولیان فرهنگ از منظومه فکری حضرت امام(ره) و رهبری، کم اعتقادی به اصول و ارزش های اسلام ناب، بی توجهی و سهل انگاری نهادهای قانون گذار کشور به مسئله مهم فرهنگ، مشغول بودن مسئولان به مسائل و مشکلات بین المللی و منطقه ای و غفلت از مسائل فرهنگی و پایین بودن غیرت سیاسی برخی متولیان فرهنگ برای ممانعت از نفوذ بیگانه را می توان از عوامل ولنگاری فرهنگی دانست.

حجت الاسلام رستگار امام جمعه بخش سیدان

ادامه مطلب

کشاورزان مرودشتی چشم انتظار پول گندم

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۴۲ ب.ظ
  • نویسنده : محمدرحیمی
  • بازدید : [۲۲۶] مشاهده

 به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا، مرودشت همواره قطب کشاورزی استان فارس و کشور بوده است و همواره رتبه های برتر تولید گندم را از آن خود کرده است و همین نیز باعث شده است که مرودشت با توجه به کمیت و کیفیت گندم های تولید شده به عنوان شهر خوشه های طلایی معرفی گردد.

با توجه به وضعیت خشکسالی های اخیر کشاورزان مرودشتی برای امرار معاش خود تلاش بیشتری می کنند و سختی های زیادی را متحمل می شوند. این کشاورزان برای اینکه بتوانند چرخ زندگی خود را بچرخانند پس از تولید و جمع آوری گندم، سریعا آن را به سیلوها تحویل می دهند تا پول دسترنج خود را از سیلوها دریافت نمایند.

برخی از این کشاورزان حتی مراحل کاشت، داشت و برداشت گندم را نیز به صورت نسیه انجام می دهند و برای دریافت پول گندم خود ثانیه ها را می شمارند.

یکی از کشاورزان مرودشتی در این خصوص بیان داشت: در آخرین روزهای خرداد گندم خود را تحویل داده ام و هم اکنون برای برپایی عروسی دخترم به آن پول احتیاج دارم اما تاکنون هیچ قول یا وعده ای به ما داده نشده است و در بلاتکلیفی به سر می بریم.

ادامه مطلب
  • نویسنده : محمدرحیمی
  • بازدید : [۲۹۰] مشاهده

 به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،در نماز جمعه این هفته سیدان از خبرنگاران و بانوان مدال آور مسابقات بین المللی فودوکان تجلیل به عمل آمد.

ادامه مطلب
  • نویسنده : محمدرحیمی
  • بازدید : [۱۵۱] مشاهده

 به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،امام جمعه سیدان در جمع نمازگران بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری تقویت عناصر ایمان و معنویت در وازرت اطلاعات باید بیش از هر دستگاه دیگری مورد توجه قرار گیرد و وزارت اطلاعات باید نسل جدید خود را همانند نسل گذشته انقلابی و ارزشی رشد دهد.

امام جمعه سیدان

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا رستگار افزود: نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) سیدان با همراهی مردم دیگر در مسجد امام رضا سیدان مراسمی باشکوه برگزار نمایند.

وی بیان داشت: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ایرانی، 6883 نفر از عراقی ها را اسیر کردند که از این تعداد 9000 نفر هنگام تبادل اسراء از صلیب سرخ تقاضای پناهندگی ایران را داشتند در حالی که اسراء ایران که 44868 نفر بودند با بدترین شکنجه ها روبرو شدند و تعدادی از آن ها به دنبال همین شکنجه ها به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

ادامه مطلب
  • نویسنده : محمدرحیمی
  • بازدید : [۲۲۲] مشاهده

 به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،امام جمعه بخش سیدان و اعضای خانه هلال این بخش به مناسبت روز خبرنگار با محمد رحیمی خبرنگار مرودشت نا در بخش سیدان دیدار کردند.

لازم به ذکر است که محمد رحیمی نزدیک به دو سال است که به عنوان خبرنگار مرودشت نا، نسبت به پوشش و انعکاس اخبار بخش سیدان اهتمام می ورزد.

ادامه مطلب
  • نویسنده : محمدرحیمی
  • بازدید : [۲۵۴] مشاهده

 به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،بخشدار سیدان در جلسه شورای اداری بیان کرد: تبدیل فاروق و سیوند به شهر در حال پیگری و انجام است و افراد و خانواده هایی که در مرودشت و شیراز سکونت دارند و به بخش سیدان تعلق دارند باید شناسایی شوند.

محمد روستا در رابطه با انتخابات اظهار داشت: در اردیبهشت ماه دو انتخاب در پیش داریم و چیزی که نیاز داریم بحث نعامل و همدلی است. انتخابات شوراها نسبت به ریاست جمهوری حساسیت بیشتری دارد و آن هم بخاطر این است که انتخابات ریاست جمهوری در سطح کلان کشوری است.

روستا از دهیاران و شوراها تقاضا داشت: ظرف 2 الی 3 روز آینده اعتبارات عمرانی استانی 2%نفت و گاز درحال توزیع است و دهیاران و شوراها در این خصوص تلاش کنند و مشکلات را از طریق ادارات مربوطه پیگیری کنند  و بخشداری و شورای بخش نیز به سهم خود پیگیر هستند.

روستا افزود: دهیاران و شوراها ارتباط خود را با اصحاب رسانه بیشتر کنند تا مشکلات و فعالیت های بخش پوشش خبری داده شود چرا که رسانه ها می توانند به سیستم اداری خط بدهند.

حجت السلام والمسلمین رستگار امام جمعه بخش سیدان در این جلسه بیان داشت: خبرنگاران انسان هایی شریف، بی ادعا و زحمت کش هستند و چشم و گوش مردم هستند.

حجت الاسلام رستگار اظهار داشت: آسیب های اجتماعی مثل طلاق،اعتیاد،شبکه های ماهواره ای و اجتماعی، بی حجابی، فساد و....در جامعه وجود دارد و وجود خواهد داشت.

وی بیان داشت: یکی از آسیب های اجتماعی شبکه های اجتماعی همانند تلگرام، واتساپ، لاین و... می باشد که از مضرات آن ها می توان به افسردگی، دور شدن از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی که همان صله رحم است، بی تفاوتی نسبت به مذهب و اعتقادات دینی و از بین رفتن صداقت در فضای خانواده ها اشاره کرد.

وی اظهار داشت: از محاسن شبکه های اجتماعی می توان به کاهش هزینه ها در ارتباط جهانی اشاره کرد که برای پیشرفت جامعه نیاز است و باید با افزایش آگاهی اجتماعی مراقب معایب آن باشیم و از معایب فاصله بگیریم.

وی تصریح کرد: راه حل اساسی آن است که یک شبکه قدرتمند ایرانی و داخلی جایگزین شبکه های اجتماعی مذکور شوند و تهدیدها به فرصت ها تبدیل گردد.

در پایان جلسه از خبرنگاران بخش سیدان تجلیل شد.

ادامه مطلب

جلسه هیئت فوتبال در بخش سیدان برگزار شد + تصاویر

چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ب.ظ
  • نویسنده : محمدرحیمی
  • بازدید : [۲۳۹] مشاهده

 به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،جلسه هیئت فوتبال با حضور سرپرستان ده تیم در اداره ورزش و جوانان بخش سیدان برگزار گردید.

اسکندر حقیقت پیشکسوت فوتبال بخش سیدان در این جلسه بیان داشت: چهار تیم از هرگروه به دور بعد صعود کنند و مرحله بعد به صورت حذفی باشد.

با پذیرفته شدن پیشنهاد مذکور، تیم ها به صورت قرعه کشی در دو گروه تقسیم شدند.

رضا افتاده نسب رئیس اداره ورزش و جوانان بخش سیدان در گفتگو با خبرنگار مرودشت نا بیان داشت: در طول این دوسال مسئولان بخش با اداره ورزش و جوانان همکاری لازم را داشته اند و اگر واقعا حمایت مسئولین مخصوصا محمدروستا بخشدار محترم و معاون ایشان بهنام مرشدی و حوزه مقاومت امام سجاد(ع)، شهردار و شورای شهر و رهنمودهای امام جمعه محترم حجت السلام والمسلمین رستگار نبود ما هیچ گونه کاری را نمی توانستیم به پایان برسانیم و از خداوند متعال آرزوی سلامتی روز افزون برای تمامی مسئولان و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و طول عمر برای مقام معظم رهبری را دارم.

ادامه مطلب

نجات افراد گرفتار در کوه سیدان + تصاویر

سه شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۲۱ ب.ظ
  • نویسنده : محمدرحیمی
  • بازدید : [۳۱۴] مشاهده

 به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،سه نفر که در دیواره کوه سیدان گرفتار سده بودند نجات یافتند.

پس از اطلاع گرفتار شدن سه نفر در کوه سیدان، پس از هماهنگی های لازم تیم امداد کوهستان هلال احمر شهرستان مرودشت به سرپرستی مسئول امداد و نجات شعبه آقای رفیعی و با سرعت و با در اختیار داشتن تجهیزات لازم به منطقه اعزام شدند.

تیم مذکور پس از هماهنگی لازم با بخشدار سیدان و همراهی کلانتری و اعضای خانه هلال بخش سیدان و جمعی از مردم سیدان با راهنمایی های ذوالفقار درستکار پیشکسوت تیم کوهستان مرودشت پس از دو ساعت کوهپیمایی به مصدومین دسترسی پیدا کردند که به علت صعب العبور بودن مسیر، دچار گرمازدگی، ضعف و ترس شدید شده بودند.

پس از رهاسازی و انجام اقدامات اولیه و رساندن آب و مواد غذایی به آن ها، بازگشت مصدومین با تاریکی شب همراه شد و ساعت 23:30 مصدومان توسط تیم اعزامی به دامنه کوه منتقل شدند.

ادامه مطلب
  • نویسنده : محمدرحیمی
  • بازدید : [۵۰۲] مشاهده

 به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،امام جمعه بخش سیدان در جمع بانوان این شهر در مصلی نمازجمعه بیان داشت: دخترها و پسرهایی که با همدیگر دوست هستند با اضطراب و دلهره در تماس هستند و ملاقات دارند اما در ازدواج، لذت همراه با آرامش است و ضرر بعدی این دوستی نامشروع، اضطراب روحی بعد از ازدواج است چرا که شخص از فاش شدن روابط قبل از ازدواجش هراس دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا رستگار بیان داشت: یکی دیگر از ضررهای ارتباط های مذکور، افت تحصیلی است چرا که طرفین تمرکز فکری ندارند.

وی اظهار داشت: عفت سرمایه زندگی دختران می باشد و با این روابط عفت دختران از بین می رود.

وی از دست رفتن آبرو را یکی دیگر از آثار زیانبار این روابط دانسته و بیان داشت: این روابط موجب افسردگی و ناامیدی دختر و پسر می شود.

وی عدم خودباوری را یکی دیگر از آثار روابط نامشروع عنوان کرد و بیان داشت: انسان اگر مسیر انسانیت و خدا را انتخاب کرد مقامش از فرشته ها بالاتر می رود اما اگر مسیر غرایز شهوانی را انتخاب کند مقامش از حیوان هم پایین تر می آید.

وی افزود: یکی دیگر از ضررهای روابط نامشروع احساس بدبینی به همدیگر است و ن و شوهر اگر در زندگی به هم خوش بین باشند زندگی موفقی دارند.

وی سوء استفاده های مالی از دختران، بی مهری خانوداه ها، باج خواهی و تهدید را از دیگر آثار زیانبار روابط نامشروع دختر و پسر دانست.

ادامه مطلب