[RB@Blog_Title]

ماهواره ارزش ها را تبدیل به ضدارزش می کند

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۰۶ ب.ظ

به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای گمنام و شهدای شهر سیدان در مصلی نماز جمعه برگزار گردید.

حجت السلام والمسلمین حمیدرضا رستگار امام جمعه بخش سیدان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و  مقام والای شهید به تبیین ضررهای ماهواره پرداخت و بیان کرد: اولین کار ماهواره تغییر سبک تغذیه است که قرآن می فرماید بخورید اما با دو شرط یکی حلال باشد و دیگری طیب، امروزه تغذیه های ناسالم را جایگزین تغذیه های سالم کرده اند.

رستگار افزود: یهود300سال فعالیت کرد تا توانست طب اسلامی(سنتی) را از شیعه بگیرد و علت اکثر بیماری های قلبی و سرطان ها غذاهای ناسالم است.

وی اظهار داشت: در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند طب اسلامی باید در جامعه گسترش پیدا کند، الان وزیر بهداشت دستور احداث دانشگاه طب اسلامی را داده است ولی در شهرهایی مثل قم طب سنتی راه اندازی شده است.

رستگار امام جمعه سیدان

رستگار تغییر سبک لباس و پوشش را از دیگر برنامه های ماهواره دانست و افزود: از نظر اسلام و قرآن، زن و دختر مسلمان باید لباسی بپوشد که بدنش را کاملا بپوشاند و برجستگی های بدنش آشکار نشود، لباس اصلح برای زن مومن همان چادر است ولی شبکه های ماهواره ای به گونه ای مدهای روز را تبلیغ می کنند که متاسفانه وضعیت پوشش را در شهرهای بزرگ می بینید. لباس تنگ و کوتاه علاوه بر این که برجستگی بدن را آشکار می کند و باعث گناه می گردد از نظر جسمی هم برای بدن ضرر دارد و باعث می شود گردش خون به درستی صورت نگیرد.

وی تغییر ذائقه های هنری و ترویج ازدواج سفید را از دیگر برنامه های شبکه های ماهوارهای برشمرد و اذغان داشت: شبکه های ماهواره ای با تبلیعات گسترده خود حس زیباشناسانه ی بشر را گرفته و جوانان به جای سیر و مطالعه برای درک زیبایی های خدا به موسیقی های غیرمجاز روی می آورند و چیزی به نظر جوان زیبا است که همراه با لذت و شهوت باشد و ازدواج هایی که نه عقد می خواهد نه رضایت پدر و مادر همان ازدواج سفید است.

رستگار نگاه کردن جوانان10-12ساله به فیلم های غیراخلاقی را نتیجه بلوغ زودرس دانست و ترویج بلوغ زود رس را بعنوان نتیجه دیگر ماهواره برشمرد و در ادامه عنوان کرد: ترویج قبح زدایی از طلاق کار دیگر ماهواره است که قبح و زشتی را از طلاق گرفته و آن را بعنوان یک ارزش معرفی کرده در صورتی که اسلام طلاق را حلال دانسته منتها حلالی که خدا از آن نفرت دارد در روایت داریم که وقتی صیغه طلاق جاری می شود عرش خدا به لرزه می افتد، اسلام با طلاق مخالف نیست اما آخرین راه را طلاق قرار داده است.

امام جمعه سیدان بدبینی به جامعه خود و ترویج اباهی گری را از دیگر برنامه های ماهواره دانست و اظهار داشت: ماهواره می خواهد فرهنگ غرب را فرهنگ برتر معرفی کند و رشد و ترقی غرب را به نمایش بگذارد ولی از فقر، بی نظمی، خشونت، ناامنی، بیکاری و نقض حقوق بشر خبری نیست و از این ها چشم پوشی می کند و وقتی جوان مسلمان به ماهواره نگاه می کند و رشد و ترقی غرب را می بیند نسبت به جامعه خود بدبین می شود.

وی ترویج اباهی گری را مقید نبودن به مذهب و دین خود عنوان کرد و کار ماهواره را قبح زدایی از روابط بین محرم و نامحرم دانست و در ادامه اشاره کرد: ماهواره دوستی های نامشروع را ترویج می کند البته به صورت نرم ارزش ها را تبدیل به ضدارزش می کند.

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی