[RB@Blog_Title]

 به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،امام جمعه بخش سیدان در جمع نمازگزاران عید فطر بیان داشت: یکی از دغدغه هایی که مقام معظم رهبری در این چندسال اخیر گوشزد کردند مسئله ازدیاد نسل می باشد، ازدیاد نسل شعار دین ماست و پیامبر اسلام می فرماید که"ازدواج کنید که من روز قیامت به ازدیاد امتم نسبت به دیگر امت ها مباحات و افتخار کنم." و خطری که در آینده نصیب کشور ما می شود خطر پیری جمعیت است.

خحت الاسلام رستگار امام جمعه سیدان مرودشت

در ادامه حجت السلام والمسلمین رستگار به بیانات رهبری در مورد ازدیاد قرزند اشاره نمود: این مسئله افزایش نسل جزء مباحث مهم است که واقعا همه مسئولین کشور در جامعه باید به دنبال فرهنگ سازی آن باشند.

رستگار اظهار داشت: مسئولان باید از این حالت فعلی کشور را خارج کنند، جمعیت جوان و با نشاط، تحصیل کرده و باسواد امروز یکی از عامل های مهم پیشرفت کشور است. سیاست محدود کردن نسل در یک برهه ای از زمان درست بود از سال 71 باید سیاست را تغییر می دادیم و امروز باید این خطا را جبران کنیم، نباید نسل جوان و نمای زیبای جوانی در کشور از بین برود. اگر به همین ترتیب پیش برویم تا چندسال دیگر نسل جوان ما کم خواهد شد و به تدریج دچار پیری خواهیم شد.

وی اظهار داشت: فرزند کم، یک فرزندی و دو فرزندی چند ضرر دارد و اولین ضرر متوجه خود فرزند است که به علت عدم وجود خواهر و برادر وقت خود را صرف بازی های کامپیوتری و موبایلی می کند و از نطر روان پزشکی این بازی ها فوق العاده برای روح و روان فرزندان خطرناک است و از طرفی برای خود خانواده ها هم ضرر دارد معمولا فرزندان در سن بیست سالگی کمتر یا بیشتر وارد دانشگاه می شوند و ازدواج میکنند و این پدر و مادرها باید یک بخشی از عمر خود را تنها سپری کنند.

وی تصریح کرد: علت اینکه بعضی خانواده های اشراف نشین به نگهداری حیوانات در خانه روی آورده اند، نبود فرزند می باشد و امروز در کشور مغازه هایی با عنوان فروش غذای سگ و ... راه اندازی شده است.

وی افزود: ضرر دیگر تک فرزندی ضرر امنیتی است چرا که کارشناسان به این نتیجه رسیده اند تا 15 سال آینده اگر ازدیاد نسل همین روال را داشته باشد در آینده حتی سپاه و ارتش هم دچار مشکل می شوند و در معایب ت فرزندی می توان به خطرات سیاسی، مذهبی و اقتصادی نیز اشاره کرد.

وی بیان کرد: یکی از علت هایی که مردم می ترسند بچه دار شوند این است که می گویند خرج و مخارج را از کجا بیاوریم در حالی که این اشتباه است چرا که قرآن می فرماید: بچه ها را از ترس فقر نکشید ما به آنها روزی می دهیم"

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی