[RB@Blog_Title]

امام جمعه جدید سیدان معرفی شد

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶ ب.ظ
  • نویسنده : محمدرحیمی
  • بازدید : [۲۷۷] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: اخبار شهر ,

به گزارش سرویس خبری سیدان نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا،با حضور مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس و جمعی از مسئولان شهرستان مرودشت و بخش سیدان، مراسم تودیع و معرافه امام جمعه بخش سیدان در سالن اجتماعات بخشداری سیدان برگزار گردید.

در این آیین مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس بیان داشت: با اتکا به خداوند متعال و رهبری امام راحل (ره) و بعد از ایشان سکان‌داری مقام معظم رهبری و همراهی و پشتیبانی مردم، انقلاب اسلامی روبه‌روز در صحنه‌های بین‌المللی به پیروزی‌های مختلف دست‌یافته و هرروز به شوکت و عظمت آن افزوده شده است.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان بیان داشت: مردم سیدان مردمی ریشه‌دار با سابقه فرهنگی و مذهبی در تمام عرصه‌ها هستند و در دفاع مقدس طلایه دار بوده اند.

ملک مکان اظهار داشت: یکی از مهم ترین عواملی که دشمنان را مایوس و سرخورده کرده و نقشه های آنان را نقش بر آب کرده است، وجود ولایت فقیه در نظام اسلامی است.

وی افزود: بسیاری از کشورها انقلاب کردند و انقلاب شان هم پیروز شد اما به دلیل عدم برخورداری از ولی فقیه، انقلاب آنها از مسیر اصلی منحرف و یا ساقط گردید.

امام‌ جمعه جدید بخش سیدان در ادامه به هدف قیام حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: هدف امام اصلاح امور، سرنگونی حکومت ستم‌شاهی، تشکیل حکومت جمهوری اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) بود که بخش بسیاری از این سیاست محقق شد و برای ظهور امام غایب باید اصول‌ و فروع‌ را رعایت کنیم تا زمینه ظهور و حکومت عدالت‌محور ایشان برقرار شود.

حجت‌الاسلام حمیدرضا رستگار از دین اسلام به‌عنوان دین تفکر و نورانیت یاد کرد و به فواید اجتماعی و آثار و برکات نماز جمعه پرداخت و خاطرنشان کرد: اجتماع مردم در نماز جمعه علاوه‌بر نمایش قدرت اسلام موجب آگاه کردن جامعه از مشکلات و ایجاد وحدت و یکپارچگی است.

وی، خواستار حضور پررنگ مردم در نمازهای جمعه شد و بیان داشت: مداومت و شرکت در نمازهای جمعه و جماعت علاوه‌بر آگاهی‌بخشی، موجب پاک‌دامنی و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

بخشدار سیدان نیز ضمن تشکر از زحمات امام جمعه سابق و آرزوی توفیق برای امام جمعه جدید، بیان داشت: همه باید دست به دست هم داده و نسبت به افزایش وحدت و همدلی اقدام کنند.

محمد روستا با توجه به تعابیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص شان نمازجمعه بیان داشت: انتظار می رود جایگاه نماز جمعه محلی برای افزایش وحدت و همدلی باشد و به محلی برای اختلاف افکنی تبدیل نشود.

در پایان این نشست رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس از زحمات سه‌ساله حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر روح‌اللهی امام‌جمعه پیشین سیدان تقدیر و حکم حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا رستگار را قرائت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

 

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی